V EDYCJA BUDŻETU PARTYCYPACYJNEGO


ZAPRASZAMY NA SPOTKANIE OTWARCIA!

30 LISTOPADA 2017 R. GODZ. 18.00

SALA WIDOWISKOWA RATUSZA

b_450_0_16777215_00_images_zdjeciaEW_BP18_otwarcie_Wilanow2019.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dyżury konsultacyjne 

pomoc w kwestiach merytorycznych dotyczących m.in. rozwiązań technicznych oraz oszacowania kosztów realizacji.

Każdy poniedziałek 12:00-15:00
od 4 grudnia 2017 r. do 22 stycznia 2018 r.


Wydział Ochrony Środowiska                      Krystyna Czepan 22 44 35 013
Wydział Informatyki                                  Andrzej Zaremba 22 44 35 041
Wydział Oświaty i Wychowania                   Renata Miros 22 44 34 936
Wydział Spraw Społecznych i Świadczeń      Elżbieta Wdowiak 22 44 34 953
Wydział Architektury i Budownictwa            Aleksandra Rybicka 22 44 35 027
Wydział Infrastruktury                               Jakub Węgliński 22 44 35 065
Wydział Kultury i Sportu                            Magdalena Cacek-Ganc 22 44 34 990


Koordynator ds. budżetu partycypacyjnego:
Aneta Przybylak
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel: 22 443 49 87


Informujemy, że składając wniosek do budżetu partycypacyjnego w formie papierowej, należy wypełnić następujące druki:
• Formularz zgłoszeniowy projektu do budżetu
partycypacyjnego
• Lista osób popierających projekt do budżetu partycypacyjnego
• Lista zawierająca dane pozostałych projektodawców
• Oświadczenie mieszkańca będącego cudzoziemcem nieposiadającego numeru PESEL o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych
• Zgoda opiekuna prawnego na zgłoszenie przez osobę małoletnią projektu do budżetu partycypacyjnego w m.st. Warszawie na rok 2019.

Druki dostępne są na stronie: www.twojbudzet.um.warszawa.pl/materia-y-do-pobrania

 


 W dniu 23.11.2017 r. Zarząd Dzielnicy Wilanów m.st. Warszawy podjął uchwałę w sprawie określenia szczegółowych zasad przeprowadzenia budżetu partycypacyjnego w dzielnicy Wilanów na rok 2019. 

Uchwała nr 561/IV/2017


 

b_450_0_16777215_00_images_plakaty_BP_bp19_2.jpgb_450_0_16777215_00_images_plakaty_BP_bp19_1.jpg

Odbyło się I posiedzenie dzielnicowego Zespołu ds. budżetu partycypacyjnego

8 listopada 2017 r. odbyło się I posiedzenie dzielnicowego Zespołu ds. budżetu partycypacyjnego. Wybrano Przewodniczącego i Sekretarza Zespołu. Wypracowano rekomendacje dla Zarządu Dzielnicy w zakresie realizacji V edycji BP 2019. Podjęto regulamin pracy Zespołu. Zespół opracował definicję ogólnodostępności projektów składanych w ramach BP 2019. Protokół z posiedzenia dostępny jest na dole strony.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


I posiedzenie dzielnicowego Zespołu ds. budżetu partycypacyjnego

8 listopada 2017 r. o godz. 17.00 zapraszamy na I posiedzenie dzielnicowego Zespołu ds. budżetu partycypacyjnego, które odbędzie się w Urzędzie Dzielnicy Wilanów, ul. Klimczaka 2, sala 233 II piętro. W porządku spotkania jest omówienie podziału dzielnicy na obszary, kwoty i harmonogramu V edycji. 


Start V edycji budżetu partycypacyjnego

Przestrzeń Warszawy zmienia się dzięki aktywności mieszkańców i ich pomysłom. Za nami już cztery edycje budżetu partycypacyjnego, w których mieszkańcy stolicy zdecydowali o przeznaczeniu prawie 200 mln zł z budżetu miasta. W kolejnej, piątej edycji warszawiacy zdecydują o przeznaczeniu ponad 64 mln zł. W Wilanowie kwota przeznaczona na realizację pomysłów w piątej edycji budżetu partycypacyjnego wynosi 2 mln zł. W każdej dzielnicy powołano zespół ds. budżetu partycypacyjnego. 

Co nowego w piątej edycji?
• Spotkania otwarcia przed rozpoczęciem zgłaszania pomysłów. W każdej dzielnicy, 30 listopada 2017 roku, odbędą się spotkania, na których pracownicy urzędu wyjaśnią zasady budżetu partycypacyjnego oraz przedstawią plany inwestycyjne dzielnicy na najbliższe lata.
• Przyjazne papierowe formularze. Formularz zgłaszania projektu i karta do głosowania zawierają instrukcje oraz podpowiedzi dotyczące wypełniania poszczególnych pól.
• Zmiany dotyczące popierania zgłaszanych projektów. Na liście poparcia projektu nadal trzeba zebrać 30 podpisów mieszkańców Warszawy, ale co najmniej 15 osób musi być mieszkańcami danego obszaru dzielnicy (w przypadku zgłoszenia projektu o charakterze lokalnym) lub danej dzielnicy (w przypadku zgłoszenia projektu o charakterze ogólnodzielnicowym).
• Możliwość wyznaczenia osoby do kontaktu. Projektodawca może wyznaczyć do kontaktu z pracownikami urzędu jedną osobę spośród pozostałych projektodawców. Z tą osobą będą uzgadniane wszelkie kwestie dotyczące zgłoszonego projektu.
• Wprowadzanie zmian wspólnie z pracownikami urzędu. Na etapie dyskusji o pomysłach, projektodawcy będą mogli wprowadzać zmiany w zgłoszonych pomysłach razem z urzędnikiem odpowiedzialnym za weryfikację danego projektu.
• Dodatkowe kryterium wyboru projektów - wymóg uzyskania co najmniej 30 głosów w głosowaniu. Realizowane będą tylko te projekty, na które zagłosowało co najmniej 30 osób, które oddały ważny głos w danym obszarze.


HARMONOGRAM:
spotkania otwarcia – 30 listopada 2017 roku
zgłaszanie pomysłów – od 1 grudnia 2017 roku do 22 stycznia 2018 roku
weryfikacja zgłoszonych projektów – od 23 stycznia do 8 maja 2018 roku
dyskusje o pomysłach – od 26 lutego do 18 marca 2018 roku
odwołania i ponowna weryfikacja – od 8 maja do 25 maja 2018 roku
głosowanie na pomysły – od 15 czerwca do 30 czerwca 2018 roku
ogłoszenie wyników głosowania – do 13 lipca 2018 roku


Powołanie dzielnicowego Zespołu ds. budżetu partycypacyjnego na rok 2019.

Informujemy, że Zarząd Dzielnicy Wilanów powołał dzielnicowy Zespół ds. budżetu partycypacyjnego na rok 2019. Uchwała Zarządu oraz skład Zespołu znajduje się pod linkiem

Jednocześnie informujemy, że w dniu 8.11.2017 r. Zarząd Dzielnicy Wilanów zmienił skład Zespołu. Uchwała dostępna na dole strony.

 


Trwa nabór do Zespołu ds. budżetu partycypacyjnego w Wilanowie


Trwa nabór do Zespołu ds. budżetu partycypacyjnego w Dzielnicy Wilanów. Jesteś działaczem organizacji pozarządowej albo mieszkańcem Wilanowa? Chcesz mieć wpływ na kształt budżetu partycypacyjnego w naszej dzielnicy? Zgłoś się do Zespołu ds. budżetu partycypacyjnego Dzielnicy Wilanów. Chętnych zapraszamy na spotkanie 18 października o godz. 17:00, w sali widowiskowej Urzędu Dzielnicy Wilanów ul. Klimczaka 2.
UWAGA!
Członkowie zespołu nie będą mogli składać projektów w tej dzielnicy, w której wchodzą w skład Zespołu. Złamanie tego przepisu będzie skutkowało usunięciem członka z Zespołu.
SPOTKANIE DLA PRZEDSTAWICIELI ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
Jeżeli zgłosi się więcej niż 5 przedstawicieli organizacji pozarządowych, wybiorą one spośród siebie 5 przedstawicieli.
UWAGA: jedna organizacja może być reprezentowana przez jednego przedstawiciela, który nie jest radnym. Na spotkanie należy przynieść zaświadczenie potwierdzające fakt wydelegowania przedstawiciela z ramienia danej organizacji pozarządowej.
SPOTKANIE DLA MIESZKAŃCÓW
Spośród zgłoszonych mieszkańców na otwartym spotkaniu wylosowanych zostanie 6 osób.
Jeśli zgłosi się 6 mieszkańców albo mniej niż 6, wszystkie osoby wchodzą w skład Zespołu. Osoby, które chcą reprezentować mieszkańców nie mogą być równocześnie radnymi lub osobami związanymi z organizacjami pozarządowymi wylosowanymi na spotkaniu dla organizacji pozarządowych.