Punkt Informacji Europejskiej Europe Direct – Warszawa prowadzony przez Biuro Funduszy Europejskich i Polityki Rozwoju Urzędu m.st. Warszawy i współfinansowany ze środków Unii Europejskiej zaprasza uczniów warszawskich szkół średnich do udziału w konkursie debat oksfordzkich pod tytułem „Dokąd idziesz, Europo?”

Celem konkursu jest promowanie idei Unii Europejskiej wśród uczniów szkół średnich. Zagadnienia podejmowane podczas debat będą dotyczyły aktualnych wyzwań stojących przed zjednoczoną Europą, ważnych z punktu widzenia obywateli. Drużyny będą miały okazję dyskutować m.in. na temat korzyści płynących z uczestnictwa w strefie euro, potencjalnego rozszerzenia Unii Europejskiej, a także rozwoju wspólnego rynku, jak również stosunków Unii Europejskiej z innymi podmiotami stosunków międzynarodowych. Uczestnicy przedstawią swoje stanowisko na temat kluczowych wyzwań stojących przed zjednoczoną Europą, jak również będą mieli okazję rozwinąć swoje umiejętności retoryczne a także nabyć ważne doświadczenie związane z wystąpieniami publicznymi.

Stronami debat będą zespoły składające się z 3 uczniów oraz nauczyciela, pełniącego nadzór merytoryczny nad argumentacją grupy. Konkurs składać się będzie z trzech etapów, w których udział weźmie łącznie osiem szkół średnich. Debaty ćwierćfinałowe odbędą się w dniach 8 – 9 listopada 2017 r. , natomiast półfinały oraz finał
w dniu 1 grudnia 2017 roku. Wszystkie wydarzenia będą miały miejsce w Centrum Kreatywności Targowa.

b_420_0_16777215_0_0_images_zdjeciaEW_szkoly_przeglad-poslkoang1.jpgW Przedszkolu nr 420 „Nasza Bajka” odbyła się druga edycja Wilanowskiego Przeglądu Piosenki polsko- angielskiej. Hasłem przewodnim były "morskie opowieści". Dzieci z wilanowskich publicznych przedszkoli zaśpiewały piosenki nawiązujące do tematyki wody, żeglowania, połowów ryb. Taka była także scenografia i kostiumy. Wszyscy uczestnicy wydarzenia otrzymali w nagrodę pamiątkowe dyplomy i upominki. Gratulujemy!

b_420_0_16777215_0_0_images_zdjeciaEW_szkoly_pazdziernik-kubus.jpgDnia 26 września dzieci brały udział w zabawie cyrkowej „Kolorowy świat cyrkowy”. Przedszkolaki oglądały pokaz kuglarstwa, żonglerki, pantomimy i chodzenia na szczudłach w wykonaniu cyrkowca ubranego w kolorowy strój. Olbrzymim zainteresowaniem cieszył się występ tresowanego psa-Psotki, który zaprezentował umiejętności sceniczno- wokalne. Przedstawiciele dzieci mieli okazję spróbować dyscyplin cyrkowych takich jak żonglerka i akrobatyka. Dopełnienie występu stanowiła wspaniała muzyka wprowadzająca odpowiedni klimat. Cały pokaz był przez dzieci gromko oklaskiwany.
Dnia 2 października Przedszkole odwiedzili aktorzy Teatrzyku Parandyk ze swoim spektaklem „Czarodziejski koncert życzeń” Bohaterowie przedstawienia uświadomili dzieciom że należy troszczyć się o przyrodę i zwierzęta które podobnie jak ludzie zamieszkują ziemię. Zabawne, zaczerpnięte z popularnych wierszy dialogi z pewnością na długo zostaną zapamiętane przez przedszkolaki.
Dnia 6 października dzieci uczestniczyły w pierwszym tegorocznym koncercie duetu Puch-Puch pt. „Skrzynia skarbów i zapasów”. Duduś i Gucio powitali dzieci po wakacyjnej przerwie i zaprosili do udziału we wspólnej zabawie. Muzyczna opowieść przeniosła przedszkolaki do krainy pani jesieni bogatej w owoce, warzywa, spadające z drzew kolorowe liście, żołędzie i kasztany. Duduś i Gucio zaprezentowali cajon - skrzyniową, drewnianą perkusję pochodzącą z Afryki na której dzieci miały okazję zagrać. (tekst: przedszkole)

b_420_0_16777215_0_0_images_zdjeciaEW_szkoly_niepelnos-sp104.jpgNa początku października klasy starsze ze Szkoły Podstawowej nr 104 przy ul. Przyczółkowej 27 wzięły udział w warsztatach integracyjnych przełamujących stereotypy myślenia o osobach niepełnosprawnych.
„BĄDŹ POMOCNY” to zajęcia kształtujące postawy otwartości i tolerancji wobec osób z niepełnosprawnością. Głównym celem było pokazanie uczestnikom, z jakimi trudnościami borykają się osoby niewidzące i poruszające się na wózku. W ramach warsztatów zrealizowane zostały dwa główne tematy: Życie w ciemności – trudności osób niewidomych oraz Chodzę rękoma – trudności osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Cześć praktyczną poprzedził krótki wykład wraz z dyskusją, a następnie każda z klas odbyła warsztaty, podczas których uczestnicy wchodzili w rolę osoby niepełnosprawnej i same doświadczały trudności, co dało im możliwość praktycznego doświadczenia życia codziennego osób niepełnosprawnych. Mamy nadzieję, że warsztaty przyczynią się zmianom sposobu postrzegania osób z niepełnosprawnością, rozbudzenie empatii przyczyniającej się do integracji oraz wypracowania pozytywnych wzorów zachowania w stosunku do tych osób. (tekst: szkoła)

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 24, al. Rzeczypospolitej 14, 

zaprasza rodziców dwójki i więcej dzieci do wzięcia udziału w warsztatach: „RODZINA JAK DRUŻYNA”

Dzięki udziałowi w warsztatach uczestnicy – rodzice:

  • lepiej odnajdą się w roli rodzica i rozwiną swoje poczucie kompetencji rodzicielskich;
  • przyjrzą się swoim relacjom z dziećmi oraz relacjom w rodzeństwie;
  • zwrócą uwagę na znaczenie kolejności narodzin dziecka dla jego funkcjonowania w rodzinie;
  • zdobędą umiejętności rozpoznawania emocji własnych, emocji dziecka i sytuacji, w których się pojawiają, ze szczególnym uwzględnieniem relacji w rodzeństwie;
  • rozwiną swoje umiejętności wychowawcze, które pomogą im wychowywać dzieci bez używania przemocy, szczególnie w sytuacjach konfliktowych między rodzeństwem;
  • nauczą się nowych sposobów reagowania na trudności dziecka;
  • poznają innych rodziców w podobnej sytuacji życiowej, co pomoże im budować wzajemne relacje i dawać sobie wsparcie;

Czas trwania: 20 godzin (3 soboty) : I sobota: 7.10.2017 (9:00 – 16:00)

II sobota 21.10.2017 (9:00 – 16:00)

III sobota 28.10.2017 (9:00 – 15:00)

Prowadzący: Justyna Jankowska (psycholog)
Sylwia Zielińska (psycholog)