V EDYCJA BUDŻETU PARTYCYPACYJNEGO

Wyniki weryfikacji

Informujemy, że wyniki weryfikacji wraz z uzasadnieniem zostaną ogłoszone 8 maja 2018 r. na stronie twojbudzet.um.warszawa.pl. Tego dnia autorzy projektów otrzymają informację o wyniku weryfikacji zgłoszonych pomysłów. Jeśli autor pomysłu nie zgadza się z wynikiem weryfikacji, może się odwołać. Wniosek z prośbą o ponowną weryfikację należy złożyć do burmistrza dzielnicy, w której został zgłoszony pomysł. Można to zrobić do 12 maja 2018 r. Wniosek będzie rozpatrywany na posiedzeniu dzielnicowego Zespołu ds. budżetu partycypacyjnego w obecności burmistrza dzielnicy i pracownika, który dokonywał weryfikacji. Autor może zaprezentować swój wniosek na tym spotkaniu i uzasadnić, dlaczego uważa, że powinien zostać ponownie zweryfikowany. Jeżeli Zespół zaopiniuje wniosek pozytywnie, pomysł będzie ponownie sprawdzany, a ostateczny wynik weryfikacji zostanie ogłoszony najpóźniej 25 maja 2018 r. Projekty zweryfikowane pozytywnie zostaną poddane pod głosowanie mieszkańców.

 


Szanowni Państwo,
Zapraszam na spotkanie Zespołu 15 maja (wtorek) o godzinie 18:00 w sali 233 na II piętrze. Będziemy omawiać odwołania od szczegółowej weryfikacji projektów.
Uprzejmie proszę o potwierdzenie obecności na mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Szanowni Państwo,


serdecznie zapraszamy wszystkich członków zespołu ds. budżetu partycypacyjnego i koordynatorów na spotkanie informacyjne pt. „O budżecie przy kawie” dotyczące roli zespołu ds. budżetu partycypacyjnego procedurze odwołań autorów od wyniku weryfikacji. Odbędzie się ono 8 maja 2018 r. (wtorek), w godz. 18:00-19:30, w Centrum Wielokulturowym przy ul. Jagiellońskiej 54 (plac Hallera).
Na spotkaniu dowiedzą się Państwo:
• szczegółowo o zadaniach zespołu w procedurze odwoławczej;
• jak w praktyce wygląda posiedzenie zespołu podczas rozpatrywania odwołań;
Spotkanie poprowadzą pracownicy Zespołu Budżetu Partycypacyjnego w Centrum Komunikacji Społecznej.

 


Szanowni Państwo,


Zapraszamy na spotkanie Zespołu ds. bp 2019 w dniu 26 kwietnia o godz. 10:00 w sali 311 na III piętrze Urzędu Dzielnicy Wilanów. Będziemy omawiać zweryfikowane projekty (brak kworum na poprzednim spotkaniu).  Obecność obowiązkowa. 


Szanowni Państwo,


Zapraszamy na spotkanie Zespołu ds. bp 2019 w dniu 23 kwietnia o godz. 17:00 w sali 233 na II piętrze Urzędu Dzielnicy Wilanów. Będziemy omawiać zweryfikowane projekty. Obecność obowiązkowa. 


 

 

PO SPOTKANIACH DYSKUSYJNYCH O PROJEKTACH

Zakończyliśmy etap dyskusji o projektach do BP 2019. Dziękujemy mieszkańcom i projektodawcom za udział w spotkaniach. Protokoły ze spotkań dostępne są na dole strony. 

HARMONOGRAM BP 2019: 


ZGŁASZANIE POMYSŁÓW - Od 1 grudnia 2017 r. do 22 stycznia 2018 r.
WERYFIKACJA POMYSŁÓW - Od 23 stycznia do 8 maja 2018 r.
DYSKUSJE O POMYSŁACH - Od 26 lutego do 18 marca 2018 r.
GŁOSOWANIE NA POMYSŁY - Od 15 do 30 czerwca 2018 r.
WYNIKI GŁOSOWANIA - Do 13 lipca 2018 r.  


„O budżecie przy kawie” - zapraszamy na spotkanie dyskusyjne

Szanowni Państwo,
serdecznie zapraszamy wszystkich członków zespołu ds. budżetu partycypacyjnego i koordynatorów na spotkanie informacyjne pt. „O budżecie przy kawie” dotyczące roli zespołu ds. budżetu partycypacyjnego w weryfikacji projektów. Odbędzie się ono 27 marca 2018 r. (wtorek), w godz. 18:00-20:00, w sali Miejscu Aktywności Lokalnej MARYMONT przy ul. Marii Kazimiery 20.
Na spotkaniu dowiedzą się Państwo:
• szczegółowo o zadaniach zespołu na etapie weryfikacji;
• jak w praktyce wygląda praca zespołu przy weryfikacji;
Spotkanie poprowadzą pracownicy Zespołu Budżetu Partycypacyjnego w Centrum Komunikacji Społecznej.  


DYSKUTUJEMY O PROJEKTACH!

UWAGA! Zmiana daty spotkania! Spotkanie z 5 marca zostało przeniesione na 14 marca. Godzina i miejsce pozostaje bez zmian. Zapraszamy!

Zapraszamy na spotkania dyskusyjne dotyczące projektów do BP 2019. Spotkania odbędą się w Urzędzie Dzielnicy Wilanów, ul. Klimczaka 2, w sali widowiskowej na parterze w następujących terminach: 26 lutego, 28 lutego , 7 marca  i 14 marca w godz. 17.00-20.00. ZAPRASZAMY autorów projektów i mieszkańców.

Spotkania dyskusyjne
26 lutego godz.: 17:00 – 20:00 (Poniedziałek)
OBSZAR I
Numery projektów: 135, 301, 319, 321, 323, 425, 427, 650, 690, 693, 914, 1381.
OBSZAR II
Numery projektów: 44, 46, 47, 48, 49, 79, 80, 81, 82,

28 lutego godz.: 17:00 – 20:00 (Środa)
OBSZAR II
Numery projektów: 91, 92, 93, 128, 129, 141, 142, 164, 382, 389, 399, 473, 521, 595, 633, 788, 1133, 1309, 1445, 1617, 2020.

7 marca godz.: 17:00-20:00 (środa)
OBSZAR IV
Numery projektów: 163, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 512, 848, 1166, 1168, 1576, 1654, 1655, 1956, 1964, 2044.

14 marca godz.: 17:00 – 20:00 (środa)
OBSZAR III
Numery projektów: 36, 37, 38, 90, 140, 143, 165, 1857, 1862, 1873, 2000.
OBSZAR IV
Numery projektów: 39, 40, 41, 42, 43, 127.



 

W dniu 7 lutego o godz. 17:00 w Sali 233 na II Piętrze Urzędzu Dzielnicy Wilanów przy ul. Klimczaka 2, odbędzie się dzielnicowe posiedzenie Zespołu ds. budżetu partycypacyjnego 2019. Zespól będzie weryfikował projekty pod kątem ogólnodostępności. Spotkanie Zespołu jest otwarte dla mieszkańców. Serdecznie zapraszamy!.


„O budżecie przy kawie” - zapraszamy na spotkanie dyskusyjne

Szanowni Państwo,
serdecznie zapraszamy wszystkich członków zespołu ds. budżetu partycypacyjnego i koordynatorów na spotkanie informacyjne dotyczące weryfikacji projektów i spotkań dyskusyjnych pt. „O budżecie przy kawie”. Odbędzie się ono 31 stycznia 2018 r. (środa), w godz. 18:00-20:00, w sali na parterze w Warsztacie Warszawskim przy pl. Konstytucji 4.
Na spotkaniu dowiedzą się Państwo:
• jak będzie przebiegała weryfikacja złożonych projektów,
• jakie kryteria musi spełnić projekt, aby mógł trafić pod głosowanie,
• po co są spotkania dyskusyjne,
• jak członkowie powinni się do nich przygotować i jaka jest ich rola podczas spotkania.
Spotkanie poprowadzą pracownicy Centrum Komunikacji Społecznej z Zespołu Budżetu Partycypacyjnego. ZAPRASZAMY!

 


Budżet partycypacyjny 2019 - jakie pomysły zgłoszono w Wilanowie?

 

b_450_0_16777215_00_images_plakaty_BP_dziekujemy-BP2019.jpg

22 stycznia zakończył się etap zgłaszania pomysłów do budżetu partycypacyjnego 2019. Projekty można przejrzeć na stronie: www.twojbudzet.um.warszawa.pl. Dziękujemy za aktywność! W naszej dzielnicy zgłoszono rekordową ilość projektów - aż 77!
W poprzednich edycjach kształtowało się następująco:
BP 2015 - 52
BP 2016 - 39
BP 2017 - 65
BP 2018 - 61

Od 23 stycznia do 8 maja 2018 r. zgłoszone pomysły będą sprawdzane przez pracowników urzędu. Projekt trafia do właściwej merytorycznie jednostki – odpowiedniego wydziału w dzielnicy lub jednostki miejskiej, których pracownicy szczegółowo weryfikują możliwość jego realizacji.

 

 

 


ZAPRASZAMY NA OGÓLNOMIEJSKI MARATON PISANIA PROJEKTÓW 

DO BUDŻETU PARTYCYPACYJNEGO NA 2019 ROK

który odbędzie się 14 stycznia 2018 r. (niedziela) w godz. 11.00-16.00 w Centrum Kreatywności Targowa przy ul. Targowej 56.

Przypominamy, że ostateczny termin składania projektów do BP 2019 upływa 22 stycznia o godz. 23.59 (drogą elektroniczną pod tym linkiem)

W wersji papierowej projekty można dostarczyć do Wydziału Obsługi Mieszkańców w Urzędzie Dzielnicy Wilanów, ul. Klimczaka 2, w godzinach pracy Urzędu. 

Dyżury konsultacyjne 

pomoc w kwestiach merytorycznych dotyczących m.in. rozwiązań technicznych oraz oszacowania kosztów realizacji:


Wydział Ochrony Środowiska                      Krystyna Czepan 22 44 35 013
Wydział Informatyki                                  Andrzej Zaremba 22 44 35 041
Wydział Oświaty i Wychowania                   Renata Miros 22 44 34 936
Wydział Spraw Społecznych i Świadczeń      Elżbieta Wdowiak 22 44 34 953
Wydział Architektury i Budownictwa            Aleksandra Rybicka 22 44 35 027
Wydział Infrastruktury                               Jakub Węgliński 22 44 35 065
Wydział Kultury i Sportu                            Magdalena Cacek-Ganc 22 44 34 990


Koordynator ds. budżetu partycypacyjnego:
Aneta Przybylak
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel: 22 443 49 87

 


ZAPRASZAMY NA SPOTKANIE OTWARCIA!

30 LISTOPADA 2017 R. GODZ. 18.00

SALA WIDOWISKOWA RATUSZA

b_450_0_16777215_00_images_zdjeciaEW_BP18_otwarcie_Wilanow2019.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dyżury konsultacyjne 

pomoc w kwestiach merytorycznych dotyczących m.in. rozwiązań technicznych oraz oszacowania kosztów realizacji.

Każdy poniedziałek 12:00-15:00
od 4 grudnia 2017 r. do 22 stycznia 2018 r.


Wydział Ochrony Środowiska                      Krystyna Czepan 22 44 35 013
Wydział Informatyki                                  Andrzej Zaremba 22 44 35 041
Wydział Oświaty i Wychowania                   Renata Miros 22 44 34 936
Wydział Spraw Społecznych i Świadczeń      Elżbieta Wdowiak 22 44 34 953
Wydział Architektury i Budownictwa            Aleksandra Rybicka 22 44 35 027
Wydział Infrastruktury                               Jakub Węgliński 22 44 35 065
Wydział Kultury i Sportu                            Magdalena Cacek-Ganc 22 44 34 990


Koordynator ds. budżetu partycypacyjnego:
Aneta Przybylak
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel: 22 443 49 87


Informujemy, że składając wniosek do budżetu partycypacyjnego w formie papierowej, należy wypełnić następujące druki:
• Formularz zgłoszeniowy projektu do budżetu
partycypacyjnego
• Lista osób popierających projekt do budżetu partycypacyjnego
• Lista zawierająca dane pozostałych projektodawców
• Oświadczenie mieszkańca będącego cudzoziemcem nieposiadającego numeru PESEL o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych
• Zgoda opiekuna prawnego na zgłoszenie przez osobę małoletnią projektu do budżetu partycypacyjnego w m.st. Warszawie na rok 2019.

Druki dostępne są na stronie: www.twojbudzet.um.warszawa.pl/materia-y-do-pobrania

 


 W dniu 23.11.2017 r. Zarząd Dzielnicy Wilanów m.st. Warszawy podjął uchwałę w sprawie określenia szczegółowych zasad przeprowadzenia budżetu partycypacyjnego w dzielnicy Wilanów na rok 2019. 

Uchwała nr 561/IV/2017


 

b_450_0_16777215_00_images_plakaty_BP_bp19_2.jpgb_450_0_16777215_00_images_plakaty_BP_bp19_1.jpg

Odbyło się I posiedzenie dzielnicowego Zespołu ds. budżetu partycypacyjnego

8 listopada 2017 r. odbyło się I posiedzenie dzielnicowego Zespołu ds. budżetu partycypacyjnego. Wybrano Przewodniczącego i Sekretarza Zespołu. Wypracowano rekomendacje dla Zarządu Dzielnicy w zakresie realizacji V edycji BP 2019. Podjęto regulamin pracy Zespołu. Zespół opracował definicję ogólnodostępności projektów składanych w ramach BP 2019. Protokół z posiedzenia dostępny jest na dole strony.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


I posiedzenie dzielnicowego Zespołu ds. budżetu partycypacyjnego

8 listopada 2017 r. o godz. 17.00 zapraszamy na I posiedzenie dzielnicowego Zespołu ds. budżetu partycypacyjnego, które odbędzie się w Urzędzie Dzielnicy Wilanów, ul. Klimczaka 2, sala 233 II piętro. W porządku spotkania jest omówienie podziału dzielnicy na obszary, kwoty i harmonogramu V edycji. 


Start V edycji budżetu partycypacyjnego

Przestrzeń Warszawy zmienia się dzięki aktywności mieszkańców i ich pomysłom. Za nami już cztery edycje budżetu partycypacyjnego, w których mieszkańcy stolicy zdecydowali o przeznaczeniu prawie 200 mln zł z budżetu miasta. W kolejnej, piątej edycji warszawiacy zdecydują o przeznaczeniu ponad 64 mln zł. W Wilanowie kwota przeznaczona na realizację pomysłów w piątej edycji budżetu partycypacyjnego wynosi 2 mln zł. W każdej dzielnicy powołano zespół ds. budżetu partycypacyjnego. 

Co nowego w piątej edycji?
• Spotkania otwarcia przed rozpoczęciem zgłaszania pomysłów. W każdej dzielnicy, 30 listopada 2017 roku, odbędą się spotkania, na których pracownicy urzędu wyjaśnią zasady budżetu partycypacyjnego oraz przedstawią plany inwestycyjne dzielnicy na najbliższe lata.
• Przyjazne papierowe formularze. Formularz zgłaszania projektu i karta do głosowania zawierają instrukcje oraz podpowiedzi dotyczące wypełniania poszczególnych pól.
• Zmiany dotyczące popierania zgłaszanych projektów. Na liście poparcia projektu nadal trzeba zebrać 30 podpisów mieszkańców Warszawy, ale co najmniej 15 osób musi być mieszkańcami danego obszaru dzielnicy (w przypadku zgłoszenia projektu o charakterze lokalnym) lub danej dzielnicy (w przypadku zgłoszenia projektu o charakterze ogólnodzielnicowym).
• Możliwość wyznaczenia osoby do kontaktu. Projektodawca może wyznaczyć do kontaktu z pracownikami urzędu jedną osobę spośród pozostałych projektodawców. Z tą osobą będą uzgadniane wszelkie kwestie dotyczące zgłoszonego projektu.
• Wprowadzanie zmian wspólnie z pracownikami urzędu. Na etapie dyskusji o pomysłach, projektodawcy będą mogli wprowadzać zmiany w zgłoszonych pomysłach razem z urzędnikiem odpowiedzialnym za weryfikację danego projektu.
• Dodatkowe kryterium wyboru projektów - wymóg uzyskania co najmniej 30 głosów w głosowaniu. Realizowane będą tylko te projekty, na które zagłosowało co najmniej 30 osób, które oddały ważny głos w danym obszarze.


HARMONOGRAM:
spotkania otwarcia – 30 listopada 2017 roku
zgłaszanie pomysłów – od 1 grudnia 2017 roku do 22 stycznia 2018 roku
weryfikacja zgłoszonych projektów – od 23 stycznia do 8 maja 2018 roku
dyskusje o pomysłach – od 26 lutego do 18 marca 2018 roku
odwołania i ponowna weryfikacja – od 8 maja do 25 maja 2018 roku
głosowanie na pomysły – od 15 czerwca do 30 czerwca 2018 roku
ogłoszenie wyników głosowania – do 13 lipca 2018 roku


Powołanie dzielnicowego Zespołu ds. budżetu partycypacyjnego na rok 2019.

Informujemy, że Zarząd Dzielnicy Wilanów powołał dzielnicowy Zespół ds. budżetu partycypacyjnego na rok 2019. Uchwała Zarządu oraz skład Zespołu znajduje się pod linkiem

Jednocześnie informujemy, że w dniu 8.11.2017 r. Zarząd Dzielnicy Wilanów zmienił skład Zespołu. Uchwała dostępna na dole strony.

 


Trwa nabór do Zespołu ds. budżetu partycypacyjnego w Wilanowie


Trwa nabór do Zespołu ds. budżetu partycypacyjnego w Dzielnicy Wilanów. Jesteś działaczem organizacji pozarządowej albo mieszkańcem Wilanowa? Chcesz mieć wpływ na kształt budżetu partycypacyjnego w naszej dzielnicy? Zgłoś się do Zespołu ds. budżetu partycypacyjnego Dzielnicy Wilanów. Chętnych zapraszamy na spotkanie 18 października o godz. 17:00, w sali widowiskowej Urzędu Dzielnicy Wilanów ul. Klimczaka 2.
UWAGA!
Członkowie zespołu nie będą mogli składać projektów w tej dzielnicy, w której wchodzą w skład Zespołu. Złamanie tego przepisu będzie skutkowało usunięciem członka z Zespołu.
SPOTKANIE DLA PRZEDSTAWICIELI ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
Jeżeli zgłosi się więcej niż 5 przedstawicieli organizacji pozarządowych, wybiorą one spośród siebie 5 przedstawicieli.
UWAGA: jedna organizacja może być reprezentowana przez jednego przedstawiciela, który nie jest radnym. Na spotkanie należy przynieść zaświadczenie potwierdzające fakt wydelegowania przedstawiciela z ramienia danej organizacji pozarządowej.
SPOTKANIE DLA MIESZKAŃCÓW
Spośród zgłoszonych mieszkańców na otwartym spotkaniu wylosowanych zostanie 6 osób.
Jeśli zgłosi się 6 mieszkańców albo mniej niż 6, wszystkie osoby wchodzą w skład Zespołu. Osoby, które chcą reprezentować mieszkańców nie mogą być równocześnie radnymi lub osobami związanymi z organizacjami pozarządowymi wylosowanymi na spotkaniu dla organizacji pozarządowych.