Czytaj więcej: Nowe syreny alarmowe

Nowoczesny system alarmowania i ostrzegania ludności o zagrożeniach, którego budowę rozpoczął stołeczny ratusz w 2009 roku, został powiększony o 119 syren, 8 punktów pomiarowych i 4 czujniki pogodowe. Jest to jeden z istotnych elementów podnoszących poziom bezpieczeństwa mieszkańców Warszawy. 

Zainstalowany system to zespół urządzeń służących do alarmowania i ostrzegania ludności o zagrożeniach. Składa się z central sterujących oraz punktów alarmowych wyposażonych w elektroniczne syreny alarmowe, które zainstalowano na budynkach Urzędu Miasta, słupach oświetleniowych, tramwajowych, na większości szkół oraz innych obiektach użyteczności publicznej. System daje także możliwość emitowania komunikatów głosowych, wprowadzonych wcześniej w system lub wypowiadanych na żywo.

Budowa systemu została rozpoczęta w 2009 roku. W latach 2009-2012 zainstalowaliśmy 54 punkty alarmowania ze środków pochodzących z budżetu miasta. W latach 2017 -2018 rozbudowano go dzięki środkom Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020. W ramach projektu zostało wybudowanych 119 punktów alarmowania. Dodatkowo, system został wyposażony w 8 punktów pomiarowych poziomu wody rzeczek i strumieni na Białołęce, Mokotowie, Wawrze, Wesołej i Wilanowie oraz w 4 zintegrowane czujniki pogody.

NUMER 31 | 30. LIPCA - 5 SIERPNIA 2018 r.

Czy wiemy, na który numer zadzwonić, gdy potrzebujemy pomocy lub szukamy informacji?

Z tą myślą Biuro Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Urzędu m.st. Warszawy przygotowało dla mieszkańców ulotkę pn. „Co zgłosić? Gdzie dzwonić?”, w której zawarte zostały numery telefonów do Pogotowia Ratunkowego, Państwowej Straży Pożarnej, Policji, Miejskiego Centrum Kontaktu, Straży Miejskiej oraz numeru alarmowego 112.

Do każdego numeru telefonu przyporządkowano najważniejsze tematy spraw, z którymi mieszkańcy mogą dzwonić.

Dodatkowe informacje znajdują się na stronie Biura Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego - link

Załączniki:
Download this file (ulotka_co_zgłosic_gdzie_dzwonic.pdf)ulotka_co_zgłosic_gdzie_dzwonic.pdf[ ]784 kB

W latach 2007 - 2017 samorząd warszawski dofinansował Komendę Stołeczną Policji oraz Państwową Straż Pożarną w Warszawie.

Na potrzeby policji w tym okresie przeznaczono kwotę 159 450 488 zł, natomiast na straż przeznaczono kwotę 100 001 737 zł. 

Szczegółowe informacje znajdują się w załączonych plakatach.  

Załączniki:
Download this file (Straz.pdf)Straz.pdf[ ]32477 kB
Download this file (Policja.pdf)Policja.pdf[ ]32477 kB

Stołeczna Policja otrzymała z budżetu Warszawy 4,6 mln zł na służby ponadnormatywne, dzięki którym patrolowane są niebezpieczne rejony naszego miasta.

Od wielu lat przekazujemy Komendzie Stołecznej Policji fundusze, dzięki którym opłacani są policjanci pełniący nadprogramową służbę na ulicach miasta – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy – Są oni kierowani w miejsca wskazane przez mieszkańców, bo to oni wiedzą najlepiej czy w danym rejonie obecność policjanta jest niezbędna.
Stosowne porozumienie pomiędzy prezydentem m.st. Warszawy, a Komendantem Stołecznym Policji zawarto 28 lutego 2018 r. Przekazane fundusze pozwolą na wystawienie 20 000 służb.

Dodatkowe informacje znajdują się na stronie Biura Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego - link