Od kwietnia 2021 r. w Warszawie będą obowiązywać nowe zasady naliczania opłat za gospodarowanie odpadami - od ilości zużytej wody. Wzory nowych deklaracji oraz kreator ułatwiający wypełnienie deklaracji od dnia 1 kwietnia br. będą dostępne na stronie czysta.um.warszawa.pl. Pod tym linkiem sprawdzisz jak można złożyć deklarację online. Opłata będzie liczona na podstawie średniego zużycia wody z 6 kolejnych miesięcy z okresu ostatniego roku.
Nową deklarację należy złożyć do 10 maja 2021 r. Obowiązek ten dotyczy właścicieli budynków jednorodzinnych, a także zarządców nieruchomości wspólnych, m.in. spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych. Zachęcamy do złożenia deklaracji online. Złożenie deklaracji w Urzędzie wymaga zarezerwowania terminu wizyty poprzez stronę www.rezerwacje.um.warszawa.pl lub pod nr telefonu 224435069.
WAŻNE! Właściciele mieszkań w budynkach wielolokalowych nie składają osobiście deklaracji, a opłaty rozliczają z zarządcą budynku.
Do 31 marca 2021 r. obowiązują terminy i zasady związane z opłatą ryczałtową realizowaną na podstawie deklaracji złożonej po 1 marca 2020 roku.