Miasto Stołeczne Warszawa zaprasza do składania wniosków na zakup sprzętu komputerowego dla dzieci z rodzin byłych pracowników PPGR. Z programu będą mogły skorzystać dzieci, wnuki i prawnuki byłych pracowników PGR.
Projekt zostanie sfinansowany z funduszy europejskich – w ramach programu REACT-EU. Celem jest wsparcie rodzin popegeerowskich z dziećmi w zakresie dostępu do sprzętu komputerowego oraz dostępu do Internetu.
Wsparcie przysługuje uczniom, którzy:
- zamieszkują w miejscowości, w której funkcjonowało zlikwidowane państwowe przedsiębiorstwo gospodarki rolnej,
- są członkami rodzin (w linii prostej, tj. rodzice, dziadkowie, pradziadkowie) osób pracujących w PGR-ach,
- nie otrzymały na własność lub w drodze użyczenia, w ostatnim roku oraz roku poprzedzającym rok złożenia przedmiotowego wniosku (tj. w roku 2020 i 2021), komputera stacjonarnego lub przenośnego będącego laptopem zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub zwrotu kosztów, lub dofinansowania zakupu tych rzeczy.
Oświadczenia rodziców/prawnych opiekunów lub pełnoletnich uczniów wraz z formularzem kontaktowym oraz informacją o przetwarzaniu danych osobowych należy składać w Wydziałach Obsługi Mieszkańców w dzielnicy zamieszkania. Termin składania oświadczeń w Wydziałach Obsługi Mieszkańców upływa w dniu 3.11.2021 r.
Złożenie oświadczenia nie jest równoznaczne z przyznaniem dofinansowania. Realizacja projektu przez Miasto Stołeczne Warszawa uzależnione jest od pozyskania grantu oraz jego wysokości.
Miasto Stołeczne Warszawa zastrzega, iż w przypadku nie otrzymania grantu w pełnej wysokości na zadanie, wprowadzi dodatkowe kryteria wyboru osób uprawnionych do udziału w programie.
Wszystkich Świętych to dzień zadumy i wspominania tych, którzy odeszli. Tradycyjnie tysiące mieszkańców i gości wyruszy na warszawskie nekropolie. W tym roku, ze względu na trwającą epidemię koronawirusa, trzeba zwracać szczególną uwagę na bezpieczeństwo.
Jak co roku mieszkańcy Warszawy szybko i wygodnie dojadą do stołecznych cmentarzy Warszawskim Transportem Publicznym. W czasie epidemii, gdy ważne jest utrzymywanie dystansu społecznego i unikanie skupisk ludzkich, stolica zachęca jednak, aby groby najbliższych odwiedzić wcześniej.
Już od soboty 16 października kursują już autobusy linii C40, a w weekend 23 i 24 października na ulice wyjadą kolejne autobusy specjalnych linii, ułatwiające dojazd do cmentarzy.
Wszystkie informacje o świątecznym rozkładzie jazdy znajdziecie pod linkiem: https://www.wtp.waw.pl/zmiany.
Od poniedziałku, 8 listopada, można już składać wnioski o wydanie dowodu osobistego z drugą cechą biometryczną – odciskami palców.
Nowe rozwiązania wynikają z konieczności dostosowania polskich przepisów do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2019/1157 z 20 czerwca 2019 r. Chodzi m.in. o ujednolicenie krajowych przepisów w tym zakresie i odpowiednie zabezpieczenie dowodów przed fałszerstwem.
Co się zmieni?
Nowe dokumenty będą wyposażone w warstwę elektroniczną, która – podobnie jak w przypadku paszportów – zawierać będzie wizerunek twarzy posiadacza oraz dwa odciski palców w formatach cyfrowych. Dodatkowo, do warstwy graficznej dowodu osobistego, powróci podpis posiadacza.
Odciski palców nie będą zamieszczone w warstwie elektronicznej dowodu osobistego osób: które nie ukończyły 12. roku życia, od których chwilowo fizycznie nie można pobrać odcisków któregokolwiek z palców oraz od których pobranie odcisków palców jest fizycznie niemożliwe.
Zmianie ulegną terminy ważności dowodów osobistych, które wynosić będą: rok dla osób od których tymczasowo nie można pobrać odcisków palców, 5 lat dla dzieci, które nie ukończyły 12. roku życia oraz 10 lat dla osób powyżej 12 roku życia.
Ze względu na obowiązek złożenia wzoru podpisu i odcisków palców wniosek o wydanie dowodu osobistego będzie można złożyć tylko osobiście w siedzibie urzędu. Wysłanie wniosku drogą elektroniczną będzie możliwe tylko w przypadku ubiegania się o wydanie dokumentu dla dziecka, które nie ukończyło 12. roku życia – dowód ten nie będzie zawierał odcisków palców i wzoru podpisu.
Korzyści płynące z nowego dokumentu
Warstwa elektroniczna daje możliwość komunikowania się z administracją publiczną on-line. Dzięki niej można między innymi elektronicznie podpisywać dokumenty oraz korzystać z automatycznych bramek granicznych na lotniskach. Wystarczy aktywować warstwę elektroniczną e-dowodu, odbierając dokument lub w dowolnym innym momencie w urzędzie. Ustalamy wówczas dwa kody PIN (cztero- i sześciocyfrowy). Czterocyfrowy PIN pozwala na zalogowanie się do e-usług. Sześciocyfrowy – do podpisu pisma.
WAŻNE! Wszystkie osoby posiadające ważne dowody osobiste, wydane zgodnie z dotychczas obowiązującym wzorem, nie będą musiały ich wymieniać. Z tych dokumentów będzie można korzystać aż do momentu utraty ich ważności.
PRZYPOMINAMY!
Odbiór odpadów zielonych (trawa, liście itp.) odbywa się do 30 listopada. Prosimy o zgłaszanie potrzeby odbioru takich odpadów za pośrednictwem Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115 z wyprzedzeniem, w terminie do 15 listopada. Pozwoli to Operatorom na zaplanowanie harmonogramu w taki sposób, aby wszystkie odbiory mogły być zrealizowane terminowo.
Więcej informacji pod linkiem:https://warszawa19115.pl/-/zasady-segregacji
Uprzejmie informujemy, że XXXVIII sesja Rady Dzielnicy Wilanów m.st. Warszawy odbędzie się 8 listopada (poniedziałek) 2021 r. o godzinie 16:00 w formie posiedzenia zdalnego.
Link do transmisji:
https://esesja.tv/transmisje_z_obrad/3917/rada-dzielnicy-wilanow.htm
W załączeniu zamieszczamy porządek obrad oraz komunkiat o sposobie organizacji posiedzenia.
Szanowni Mieszkańcy,
Od stycznia tego roku wykryto już 71 przypadków wścieklizny u zwierząt wolno żyjących na terenie województwa mazowieckiego, w tym dwa w Wawrze, jeden w Wesołej i jeden na Targówku. Na terenie tych dzielnic mieszkańcy posiadający zwierzęta powinni zwiększyć swoją czujność.
7 września wojewoda mazowiecki wydał rozporządzenie w sprawie zwalczania wścieklizny u zwierząt, wskazując obszary zagrożone. Na terenie m.st. Warszawy są to dzielnice: Wawer oraz Wesoła, gdzie wykryto w sumie trzy przypadki choroby. Jeden przypadek wścieklizny odnotowano również na Targówku.
Na obszarach zagrożonych obowiązuje nakaz wyprowadzania psów na smyczy oraz trzymania kotów w pomieszczeniach zamkniętych, ale także zakaz organizacji polowań, wystaw, pokazów czy innych wydarzeń z udziałem psów, kotów oraz zwierząt wrażliwych na wściekliznę. Psy mogą biegać wolno tylko na ogrodzonym, zamkniętym terenie. Nakazy i zakazy obowiązują wszystkich mieszkańców danego obszaru, jak również osoby czasowo tam przebywające. Warto też zachować ostrożność w przypadku spotkania na swojej drodze dzikiego, również rannego zwierzęcia. Ono także może być zarażone wścieklizną. Nawet w przypadku chęci pomocy, nie należy go dotykać ani podejmować działań na własną rękę, tylko zawiadomić odpowiednie służby.
W załączeniu informacja prasowa.
Naczelnik Urzędu Skarbowego Warszawa Praga informuje, iż z dniem 02.11.2021r nastąpi zmiana lokalizacji – przeniesienie - Działu Podatku Akcyzowego i Podatku od Gier z ul. Utraty 4 do głównej siedziby Urzędu Skarbowego Warszawa-Praga na ul. Jagiellońską 15 w Warszawie.
W okresie od 18.10 do 29.10.2021r będą sukcesywnie dokonywane relokacje poszczególnych stanowisk pracy Działu Podatku Akcyzowego i Podatku od Gier.
Od dnia 02.11.2021r zmianie ulegną również numery telefonów do Działu Podatku Akcyzowego i Podatku od Gier:
22 509-18-28 Kierownik Działu
22 509-18-24 czynności sprawdzające, zaświadczenia
22 509-19-10 banderole
22 509-19-07 czynności sprawdzające, mienie przesiedlenia, zabytki
22 509-18-29 deklaracje, rejestracja pieców
22 509-18-59 zabezpieczenia
22 509-18-67 obsługa elektronek/rejestracji
Powyższe numery telefonów zostaną zamieszczone w dniu 02.11.2021r w zakładce „kontakt” na stronie internetowej www.mazowieckie.kas.gov.pl/urzad-skarbowy-warszawa-praga.
Przepraszamy za ewentualne utrudnienia.
Zespół Żłobków m.st. Warszawa szuka kandydatów do pracy w Żłobku nr 70 przy ul. Pamiętnej 16 na stanowiska: opiekun, kucharz, pielęgniarka.
Zainteresowane osoby proszone są o wysyłanie swojego CV na adres: Zespół Żłobków m.st. Warszawa, 02-511 Warszawa, ul. Belgijska 4, tel. 22 27 752 63, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., www.zlobki.waw.pl
W najbliższą sobotę w Wilanowie nie zabraknie emocji sportowych i to na najwyższym poziomie! A to dzięki spotkaniu 2 drużyn z czołówki ekstraklasy - AZS UW Darkomp Wilanów kontra Piast Gliwice.
Zapraszamy 30.10 o godz. 12.00 do hali Centrum Sportu Wilanów przy ul. Wiertniczej 26a.
Wstęp wolny!
Mecz można też obejrzeć na żywo w nSport+.
Drodzy Mieszkańcy,
chcemy, abyście korzystali z naszych orlików cały rok. Dlatego w niedzielę 24 października Orlik przy ul. Sytej będzie niedostępny w związku z montażem na zimę zadaszenia pneumatycznego.
Od poniedziałku 25.października zapraszamy do korzystania z boiska zgodnie z harmonogramem.
Roztańczeni letnimi zajęciami Zumby nie przestajemy tańczyć!
Razem z Centrum Sportu Wilanów serdecznie zapraszamy młodzież i dorosłych na zajęcia Zumby pod okiem instruktora Łukasza Grabowskiego.
Tańczcie z nami w każdą niedzielę o godz. 20.00 w hali CSW przy ul. Wiertniczej 26a.
Zajęcia trwają do 19 grudnia 2021.
Ruszył przetarg na budowę tramwaju do Wilanowa
To najważniejsza inwestycja tramwajowa w Warszawie. Już w przyszłym roku rozpocznie się budowa nowej trasy, która połączy Wilanów z centrum miasta. Tramwaje Warszawskie ogłosiły właśnie przetarg na wybór wykonawcy.
– Zbudujemy 8 km nowej trasy, dzięki której mieszkańcy dzielnicy dotrą do centrum w 30 minut – dziś podróż samochodem w godzinach szczytu trwa nawet 50 min. Zadbamy też o środowisko, tory obsadzimy trawą i rozchodnikiem – mówi prezydent Rafał Trzaskowski. Wilanów będzie już trzynastą stołeczną dzielnicą, która zyska połączenie tramwajowe. Prace budowlane będą realizowane w latach 2022-2023.
Informujemy, że w piątek, 5 listopada, tylko do godz. 12.00, będzie można załatwić sprawy z zakresu dowodów osobistych. Skrócenie czasu obsługi, we wszystkich urzędach dzielnic, związane jest z wdrażaniem rządowych rozwiązań technicznych, które umożliwią wyrobienie nowego dokumentu tożsamości.
Od poniedziałku, 8 listopada, mieszkańcy będą mogli już składać wnioski o dowód osobisty według nowych regulacji.
Należy pamiętać, że wszystkie osoby posiadające ważne dowody osobiste, wydane zgodnie z dotychczas obowiązującym wzorem, nie będą musiały ich wymieniać. Z tych dokumentów będzie można korzystać do momentu utraty ich ważności.
Przypomnijmy, że Polska dostosowuje dowody osobiste do wymogów Unii Europejskiej. Nowe dokumenty będą wyposażone w warstwę elektroniczną, o wysokim stopniu zabezpieczenia, która podobnie jak w przypadku paszportów, zawierać będzie wizerunek twarzy posiadacza oraz dwa odciski palców w formatach cyfrowych. Dodatkowo, w warstwie graficznej pojawi się odręczny podpis właściciela, a także literowy skrót PL na tle flagi Unii Europejskiej.
Więcej informacji na temat nowego dowodu osobistego można uzyskać na stronie gov.pl